STRATEGISCHE MARKETINGPLANNEN VERZEKERINGSBEDRIJF
Een middelgroot verzekeringsbedrijf heeft (inter)nationale posities opgebouwd rond twee product/marktcombinaties. Met het oog op de toekomst ziet men de noodzaak en kansen om dit uit te breiden met twee andere. In samenwerking met directie, management en medewerkers heb ik markten en organisatie geanalyseerd en strategische marketingplannen gemaakt. Vervolgens heb ik de organisatie begeleid bij de stapsgewijze implementatie daarvan
MERK- EN COMMUNICATIEBELEID VERZEKERINGSBEDRIJF
Om hetzelfde verzekeringsbedrijf de strategische marketingplannen succesvol te kunnen laten implementeren was tevens een herijking en verrijking van het merk- en communicatiebeleid nodig. In samenwerking met een dwarsdoorsnede van de organisatie heb ik een merkstatement opgesteld, oftewel het waarom, hoe en wat in één afbeelding. Vervolgens heb ik de organisatie begeleid bij het vinden van het juiste communicatiebureau, het uitwerken van een communicatieconcept en de realisatie van nieuwe marketing- en communicatiemiddelen.
Lees hoe ik je kan helpen en wat mijn visie is.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.
BEGELEIDING RVB & MT ZORGORGANISATIE STRATEGISCH PLAN
Door alle externe en interne ontwikkelingen acht de Raad van Bestuur en het Management Team van een grote zorgorganisatie het de juiste tijd voor een herijking van de strategische koers. Zij willen hier de tijd voor nemen, goed onderbouwde keuzes maken en ook alle lagen van de organisatie meenemen in het proces. Door middel van gezamenlijke sessies en met behulp van tijdelijke, kortdurende werkgroepen zijn samen strategische externe en interne analyses opgesteld, zijn conclusies getrokken en is de strategische koers aan de hand daarvan herijkt en verrijkt. Ik heb hiervoor het proces en de structuur opgezet, de RvB en het MT begeleid en ondersteund en sessies voorbereid en uitgewerkt. Vervolgens heb ik de organisatie ook begeleid bij de vertaling van strategie naar tactische plannen
MERKSTATEMENT EN MARKETINGPLAN ZBC
Een landelijk opererende Zelfstandige Behandel Combinatie met een unieke aanpak en goede behandelresultaten ziet de noodzaak zichzelf doelgerichter, gestructureerder en onderscheidender te vermarkten richting zowel patiënten, verwijzers, werkgevers en zorgverzekeraars. In samenwerking met een dwarsdoorsnede van de organisatie heb ik een merkstatement opgesteld, oftewel het waarom, hoe en wat in één afbeelding. Vervolgens heb ik op basis van dit merkstatement en een externe en interne analyse een marketingplan opgesteld, resulterend in marketing- en communicatiemiddelen die de organisatie zelf kan implementeren.
Lees hoe ik je kan helpen en wat mijn visie is.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.