KWARTIERMAKER MARKETING EN COMMUNICATIE FUSIE MBO
ROC Friese Poort en Friesland College gaan samen verder als Firda. Twee marketing- en communicatieteams die altijd hebben geconcurreerd, zijn nu samengebracht. Vanuit een gezamenlijke ambitie en stip op de horizon, een gezamenlijke visie op de vakgebieden en de toegevoegde waarde die het nieuwe team kan en wil leveren. Tegelijkertijd hebben we samen het nieuwe merk en de nieuwe huisstijl geïntroduceerd en zijn veel andere fusieprojecten opgestart. Tot slot heb ik de overdracht verzorgd aan de nieuwe directeur marketing, communicatie en public affairs.
PROJECTLEIDER EXPERIENCE ROOM WATERBEDRIJF
Een waterbedrijf wil klantgerichtheid verder concretiseren door een Experience Room voor medewerkers. In een Design Sprint is samen met een groep collega’s het idee verder uitgewerkt in doelstellingen, randvoorwaarden, een concept verhaal en storyboards en is alles getoetst onder de doelgroep. In de periode daarna is alles nader uitgeschreven, uitgewerkt, gebouwd en voorbereid, waarna bijna 200 medewerkers – vrijwillig en enthousiast – in de huid zijn gekropen van klanten tijdens een waterstoring.
Lees hoe ik je kan helpen en wat mijn visie is.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.
STRATEGISCHE MARKETINGPLANNEN VERZEKERINGSBEDRIJF
Een middelgroot verzekeringsbedrijf heeft (inter)nationale posities opgebouwd rond twee product/marktcombinaties. Met het oog op de toekomst ziet men de noodzaak en kansen om dit uit te breiden met twee andere. In samenwerking met directie, management en medewerkers heb ik markten en organisatie geanalyseerd en strategische marketingplannen gemaakt. Vervolgens heb ik de organisatie begeleid bij de stapsgewijze implementatie daarvan.
MERK- EN COMMUNICATIEBELEID VERZEKERINGSBEDRIJF
Om hetzelfde verzekeringsbedrijf de strategische marketingplannen succesvol te kunnen laten implementeren was tevens een herijking en verrijking van het merk- en communicatiebeleid nodig. In samenwerking met een dwarsdoorsnede van de organisatie heb ik een merkstatement opgesteld, oftewel het waarom, hoe en wat in één afbeelding. Vervolgens heb ik de organisatie begeleid bij het vinden van het juiste communicatiebureau, het uitwerken van een communicatieconcept en de realisatie van nieuwe marketing- en communicatiemiddelen.
Lees hoe ik je kan helpen en wat mijn visie is.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.
BEGELEIDING RVB & MT ZORGORGANISATIE STRATEGISCH PLAN
Door alle externe en interne ontwikkelingen acht de Raad van Bestuur en het Management Team van een grote zorgorganisatie het de juiste tijd voor een herijking van de strategische koers. Zij willen hier de tijd voor nemen, goed onderbouwde keuzes maken en ook alle lagen van de organisatie meenemen in het proces. Door middel van gezamenlijke sessies en met behulp van tijdelijke, kortdurende werkgroepen zijn samen strategische externe en interne analyses opgesteld, zijn conclusies getrokken en is de strategische koers aan de hand daarvan herijkt en verrijkt. Ik heb hiervoor het proces en de structuur opgezet, de RvB en het MT begeleid en ondersteund en sessies voorbereid en uitgewerkt. Vervolgens heb ik de organisatie ook begeleid bij de vertaling van strategie naar tactische plannen
Lees hoe ik je kan helpen en wat mijn visie is.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.