BEDRIJFSECONOOM & COMMERCIËLE BELEIDSVORMING
Ik ben geboren (1971) en getogen in Waddinxveen, waar ik in 1989 mijn Atheneum-diploma haalde. In mijn vrije tijd deed ik in een kledingzaak in Gouda mijn eerste commerciële ervaring op. Vervolgens studeerde ik Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en koos voor de specialisatie Commerciële Beleidsvorming (Marketing Management). In 1995 studeerde ik af ‘met genoegen’ (8) en een scriptie over de ‘status quo neiging’ in het gedrag van consumenten. Tijdens mijn bijbaantje bij het schade-expertisebedrijf CED kwam ik in aanraking met de verzekeringsbranche en via een open sollicitatie in contact met Aegon.
VAN ‘JONG TALENT’ TOT DIRECTEUR MARKETING & VERKOOP
Voor Aegon verhuisde ik in 1995 naar Leeuwarden, werd ik onderdeel van het ‘jong talent’ programma en werkte ik vervolgens eerst in de verkoop binnendienst en daarna als productmanager op de marketingafdeling. Van 1998-2001 werkte ik als distributiemanager bij een nieuwe franchiseformule van ING (MKB Punt) en als affinitymanager bij Proteq Verzekeringen (toen onderdeel van SNS Reaal). Mijn eerste leidinggevende functie was in de periode 2001-2005 toen ik als marketingmanager werkte bij Elvia Reisverzekeringen en de bijbehorende alarmcentrale Mondial Assistance (tegenwoordig Allianz Assistance). Hier zette ik de hele marketing- en communicatie afdeling op, introduceerden wij veel nieuwe programma’s en producten en won ik mijn eerste landelijke marketing- en communicatieprijs (Esprix). Begin 2005 koos ik voor De Friesland Zorgverzekeraar waar ik eerst anderhalf jaar marketingmanager was en vervolgens drieënhalf jaar directeur marketing & verkoop. Met de komst van de basisverzekering realiseerden wij de grootste autonome groei uit de historie van De Friesland (van 400.000 naar 500.000 klanten) en wonnen wij daarna diverse landelijke marketing- en communicatieprijzen (Effie, Esprix en Spin).