SBBLD
 

CV

SBBLD / CV

BEDRIJFSECONOOM & COMMERCIËLE BELEIDSVORMING
Ik ben geboren (1971) en getogen in Waddinxveen, waar ik in 1989 mijn Atheneum-diploma haalde. In mijn vrije tijd deed ik in een kledingzaak in Gouda mijn eerste commerciële ervaring op. Vervolgens studeerde ik Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en koos voor de specialisatie Commerciële Beleidsvorming (Marketing Management). In 1995 studeerde ik af ‘met genoegen’ (8) en een scriptie over de ‘status quo neiging’ in het gedrag van consumenten. Tijdens mijn bijbaantje bij het schade-expertisebedrijf CED kwam ik in aanraking met de verzekeringsbranche en via een open sollicitatie in contact met Aegon.

VAN ‘JONG TALENT’ TOT DIRECTEUR MARKETING & VERKOOP
Voor Aegon verhuisde ik in 1995 naar Leeuwarden, werd ik onderdeel van het ‘jong talent’ programma en werkte ik vervolgens eerst in de verkoop binnendienst en daarna als productmanager op de marketingafdeling. Van 1998-2001 werkte ik als distributiemanager bij een nieuwe franchiseformule van ING (MKB Punt) en als affinitymanager bij Proteq Verzekeringen (toen onderdeel van SNS Reaal). Mijn eerste leidinggevende functie was in de periode 2001-2005 toen ik als marketingmanager werkte bij Elvia Reisverzekeringen en de bijbehorende alarmcentrale Mondial Assistance (tegenwoordig Allianz Assistance). Hier zette ik de hele marketing- en communicatie afdeling op, introduceerden wij veel nieuwe programma’s en producten en won ik mijn eerste landelijke marketing- en communicatieprijs (Esprix). Begin 2005 koos ik voor De Friesland Zorgverzekeraar waar ik eerst anderhalf jaar marketingmanager was en vervolgens drieënhalf jaar directeur marketing & verkoop. Met de komst van de basisverzekering realiseerden wij de grootste autonome groei uit de historie van De Friesland (van 400.000 naar 500.000 klanten) en wonnen wij daarna diverse landelijke marketing- en communicatieprijzen (Effie, Esprix en Spin).

ZELFSTANDIG ADVISEUR SINDS 2010
In 2010 vervulde ik een groeiende wens om als zelfstandige niet één, maar meerdere organisaties en hun mensen verder te helpen. Met als specialisaties strategie, marketing en klantgerichtheid en de inbedding daarvan in de organisatie, waarbij ik help als adviseur, interim directeur/manager, kwartiermaker en/of projectleider. Sindsdien is er een mooie, grote, zeer gewaardeerde en regelmatig terugkerende groep klanten, zowel in de private als (semi-)publieke sector, die een beroep op mij doet. Wil je meer weten over mijn recente werkzaamheden? Kijk dan svp bij ‘Recent werk‘.

VUURSTEEN VOOR MENS EN MERK
Wat ik ook doe en in welke rol dan ook; vanuit een diepgaande interesse in anderen en een sterke wil om te helpen geef ik een ‘vonk’ af aan mensen, merken en organisaties. En dusdanig dat zij daarna zelf kunnen blijven ‘branden’. Daarbij geldt: What you see is what you get. Ik werk open, enthousiast en met humor. Ik ben professioneel, doorgrond zaken snel, breng gemakkelijk structuur aan, werk resultaatgericht en planmatig, maar ben ook flexibel. Ik krijg zaken ­– samen met anderen – voor elkaar, met oog voor detail, het menselijke aspect en talent.

REFERENTIES
In het kader van vertrouwelijkheid en privacy vermeld ik op deze website – met uitzondering van de testimonials – geen namen van klanten en/of partners. Op verzoek zijn uiteraard referenties beschikbaar.

Lees hoe ik je kan helpen, wat mijn visie is en wat ik recent heb gedaan.
Of kijk op LinkedIn.