SBBLD
 

Visie

SBBLD / Visie

EERST DE JUISTE DIAGNOSE, DAN DE BESTE BEHANDELING
Een goede arts neemt de tijd en geeft je aandacht. Hij luistert naar jouw verhaal, noteert de symptomen, maar vraagt en onderzoekt vooral ook door. Dit combineert hij met al zijn actuele kennis en ervaring. Pas als hij naar zijn mening de juiste diagnose heeft kunnen stellen, stelt hij een behandelmethode voor. En slaagt hij er niet in de juiste diagnose te stellen, of weet hij dat je voor de beste behandeling bij een ander in betere handen bent, dan verwijst hij je door naar een andere specialist. Hetzelfde geldt voor een goede adviseur. Want als de oorzaken duidelijk zijn, is de beste oplossing een stuk makkelijker gevonden

OM BUITEN TE WINNEN MOET JE BINNEN BEGINNEN
De continue ontwikkeling van technologie biedt vrijwel onbegrensde mogelijkheden, volledige transparantie en oneindige connectiviteit. Alles is zichtbaar en iedereen is in potentie met elkaar verbonden. Ervaringen, beoordelingen en adviezen – positief of negatief – zijn snel gegeven en gedeeld. Ons imago wordt dan ook vooral bepaald door ons gedrag. Als je ‘buiten’ wilt winnen, moet je daarom ‘binnen’ beginnen. Samenwerking met de mensen die iedere dag ‘het merk zijn’ en ‘het product maken’. De winnaars van morgen zijn immers de mensen, merken en organisaties die authentiek zijn, dichtbij zichzelf blijven en alleen beloven wat ze ook daadwerkelijk waarmaken. En vice versa.

GOEDE MARKETING IS DE JUISTE MIX VAN KLASSIEK EN MODERN
Je kunt je huis volgens de nieuwste trends verven en inrichten; als het lekt, tocht en niet goed is gebouwd zal je er uiteindelijk weinig plezier aan beleven. Laat staan dat je het makkelijk en/of voor een goede prijs zal kunnen verkopen. Hetzelfde geldt voor je marketing. Het is leuk, spannend en stoer om met de nieuwste technologie, apps of sociale media aan de slag te gaan, maar als je de basis niet op orde hebt is succes slechts een toevalstreffer. Wat zijn je doelstellingen? Wat is je ideale doelgroep? Wie zijn je concurrenten? Wat maakt jou uniek en onderscheidend? Hoe, wanneer en via welke kanalen kun je dat het beste over de bühne brengen? Het zijn slechts enkele van de meest klassieke maar tevens fundamentele marketingvragen. Als deze goed zijn beantwoord kun je vervolgens de klantreis en de bijbehorende processen en communicatie optimaliseren.

DE STRUCTUUR VOLGT UIT DE STRATEGIE
Net als een architect die de functie van een pand leidend laat zijn voor de vorm, moet je de strategie van de marketing leidend laten zijn voor de structuur. Als je goed weet waar je naar toe wilt en hoe je daar het beste kunt komen, is het een stuk makkelijker om daar de logische processen, werkzaamheden, taken, rollen en onderlinge verbanden uit af te leiden.

Lees hoe ik je kan helpen en wat ik recent heb gedaan.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.