EERST DE JUISTE DIAGNOSE, DAN DE BESTE BEHANDELING
Een goede arts neemt de tijd en geeft je aandacht. Hij luistert naar jouw verhaal, noteert de symptomen, maar vraagt en onderzoekt vooral ook door. Dit combineert hij met al zijn actuele kennis en ervaring. Pas als hij naar zijn mening de juiste diagnose heeft kunnen stellen, stelt hij een behandelmethode voor. En slaagt hij er niet in de juiste diagnose te stellen, of weet hij dat je voor de beste behandeling bij een ander in betere handen bent, dan verwijst hij je door naar een andere specialist. Hetzelfde geldt voor een goede adviseur. Want als de oorzaken duidelijk zijn, is de beste oplossing een stuk makkelijker gevonden
OM BUITEN TE WINNEN MOET JE BINNEN BEGINNEN
De continue ontwikkeling van technologie biedt vrijwel onbegrensde mogelijkheden, volledige transparantie en oneindige connectiviteit. Alles is zichtbaar en iedereen is in potentie met elkaar verbonden. Ervaringen, beoordelingen en adviezen – positief of negatief – zijn snel gegeven en gedeeld. Ons imago wordt dan ook vooral bepaald door ons gedrag. Als je ‘buiten’ wilt winnen, moet je daarom ‘binnen’ beginnen. Samenwerking met de mensen die iedere dag ‘het merk zijn’ en ‘het product maken’. De winnaars van morgen zijn immers de mensen, merken en organisaties die authentiek zijn, dichtbij zichzelf blijven en alleen beloven wat ze ook daadwerkelijk waarmaken. En vice versa.