SBBLD
 

Marketing

MERKSTATEMENT – MARKETINGPLAN – MIDDELEN
1

MERKSTATEMENT

Als je ‘buiten’ wilt winnen, moet je ‘binnen’ beginnen. Daarom is het merkstatement de cruciale eerste stap op weg naar effectieve marketing. Het merkstatement is het waarom, hoe en wat van het merk, concreet op één dia. Opgesteld en ondertekend door de medewerkers en daardoor echt en gedragen. Een kompas voor de organisatie, marketing, communicatie maar ook HRM en daardoor de basis voor het marketingplan en de daaruit volgende middelen.

Lees hoe ik je kan helpen en wat ik recent heb gedaan.
Of kijk naar mijn CV of op LinkedIn.

2

MARKETINGPLAN

Het marketingplan is een resultaatgerichte en gestructureerde routekaart voor je effectieve marketing, verkoop en communicatie. Gebaseerd op een goede externe en interne analyse. Strategisch met doelstellingen, doelgroepen en positionering. Tactisch met de klantreis, processen en organisatie. Operationeel door de vertaling naar benodigde marketingactiviteiten en communicatiemiddelen.

3

MIDDELEN

(Begeleiding bij) de (door)ontwikkeling en realisatie van de belangrijkste benodigde marketingactiviteiten en communicatiemiddelen. Logisch volgend uit het merkstatement en het marketingplan. Begeleiding van de interne organisatie en derden zoals onderzoeks-, internet- en/of communicatiebureau.